Waarom Clarify Ademwerk?

Sommige mensen blijken in ademsessies hun emoties vast te houden. Kennelijk zijn ze er nog niet aan toe om het emotionele aspect van hun lichamelijke blokkades te verwerken en los te laten. Dit kan met een gebrek aan veiligheid of vertrouwen te maken hebben of dat iemand gewoon nog even de kat uit de boom wilt kijken. Maar wanneer de menselijke geest daar nog niet aan toe is, blijkt het onmogelijk te zijn voor het lichaam om los te laten. Want lichaam en geest vormen een geheel, psychosomatisch. De wijsheid van de volgende uitspraken maken die eenheid duidelijk: ”ik zit er mee in mijn maag","de schrik slaat mij om het hart"," ik kan het niet verkroppen", “ik slik het niet langer"", enz. Vandaar dat het van primair belang is een verbinding te leggen tussen adem (lichaam) en woord (geest). Wat mij betreft voegt het gebruik van taal in ademsessies een belangrijk aanvullend aspect toe aan de ervaring en maakt ze intenser en dieper. In vergelijking met de rebirthing volgens Amerikaanse stijl blijkt Clarify Ademwerk steeds meer een volledig psychotherapeutisch instrument te zijn